onsdag 23. november 2011

Unntaks-logistikk

Jeg er alene med de tre jentene og hunden i to døgn. Logistikken er komplisert nok til hverdags med to voksne hjemme, så det å være alene med tre barn under fire år og en bikkje som må ut, og en jobb man skal passe er  litt av et puslespill. Men med litt planlegging får vi det til:

Mann lufter bikkja 5.30, før han reiser på studietur
Dame står opp med barn når Mann drar kl 6
Dame følger barn i barnehage, drar på jobb
Dame rekker så vidt å jobbe full dag før hun må hjem og lufte hund
Dame løper til barnehagen, henter barn
Dame lager middag til barna
Dame legger tre trøtte barn
Dame lufter hund når barn har sovnet
Dame bretter sammen klesvasken, setter på en ny, og henger denne opp
Dame lager morgendagens middag, slik at det bare er å varme denne opp neste dag
Dame smører matpakkene til dagen etter
Dame sover max to timer sammenhengende mellom hver gang et barn våkner

Dame står opp kl 6
Dame følger barn i barnehage
Dame går hjem og lufter hunden
Dame har grei arbeidsgiver, så hun kan ha hjemmekontor denne dagen
Dame bruker lunsjpausen på å lufte hund
Dame henter i barnehagen
Dame varmer middagen hun lagde klar dagen før
Dame legger tre trøtte barn
Dame smører matpakker
Dame kollapser på sofaen, sovner nok før barna
Dame våkner av at Mann kommer hjem
Dame sender Mann ut med bikkja.

Jeg gleder meg til det er min tur til å være Mann….




(jeg unner han et lite avbrekk, bare så det er sagt altså....)

1 kommentar:

  1. Festlig skrevet! :) Måtte le her jeg satt! Jeg er alene med tvillinger på 3,5, men jeg er hjemme fra jobben pga sykdom, så da slipper jeg tidsklemma, ihvertfall. Imponerende hva du får til!

    Lotta08

    SvarSlett